POJDI NA VSEBINO

Formula E

Znamka DS Automobiles se je združila z ekipo PENSKE AUTOSPORT

Potem ko je znamka DS Automobiles s svojim dirkalnikom DS E-TENSE FE druge generacije postavila številne rekorde, je sklenila sodelovanje z ekipo PENSKE AUTOSPORT za naslednje štiri sezone svetovnega prvenstva ABB FIA Formule E. Ekipa DS PENSKE Formula E je napovedala sodelovanje z dvema priznanima in večkrat nagrajenima voznikoma, to sta Maximilian Günther in Jean-Eric Vergne, edini dvakratni prvak v tej disciplini.

 

DS Automobiles ni zgolj pomemben akter energetskega prehoda, temveč tudi eden prvih proizvajalcev, ki je vstopil v Formulo E z ekipo DS Performance. Športni oddelek znamke DS Automobiles si danes odločno prizadeva za zmanjševanje svojega vpliva na okolje, zato je začel s postopkom za pridobitev okoljske akreditacije s tremi zvezdicami.

DS PERFORMANCE

DS Automobiles je ustanovil svoj športni oddelek DS Performance z jasno ambicijo pridobitve potrebnih izkušenj za pospešitev svoje elektrifikacije in večjo prepoznavnost.

 

V nadaljevanju tega pristopa bo naš popolnoma novi enosedežni dirkalnik DS E-TENSE FE23, ki ga je razvil oddelek DS Performance, prenesel izkušnje z dirkaških stez v novo generacijo električnih avtomobilov. V sodelovanju z ekipo PENSKE AUTOSPORT želi znamka DS Automobiles ponovno osvojiti dva dvojna naslova (med vozniki in ekipami), ki si ju je priborila že v letih 2019 in 2020.

DS E-TENSE FE23 GEN3

Tretja generacija 100 % električnega enosedežnega dirkalnika v »črni in zlati« barvi brezhibno uteleša stilske zapovedi znamke DS Automobiles ter priča predvsem o izjemnem tehnološkem preskoku.

Formula E je najhitrejša formula vseh časov (najvišja hitrost 280 km/h na mestnem dirkališču) in hkrati tudi najlažja (60 kg manj kot dirkalnik 2. generacije), predvsem pa veliko bolj učinkovita, saj več kot 40 % energije, porabljene med dirko, izhaja iz regeneracije pri zaviranju.

Tretja generacija

DS E-TENSE FE23 je opremljen s štirimi regenerativnimi kolesi in je zaradi tega tudi močnejši (350 kW namesto 250 kW). Novi prednji pogonski sklop z 250 kW skupaj z zadnjimi 350 kW podvoji regenerativno zmogljivost 2. generacije na skupno 600 kW. Poleg tega je pridobil dodatni pogonski sklop v prednjem delu, tako da je to prvi enosedežni dirkalnik brez zadnjih hidravličnih zavor.

Zmogljivost in učinkovitost

Pogonski sklop, ki ga je razvil oddelek DS Performance

 

  • Največja moč: 350 kW (476 KM)
  • Najvišja hitrost: 280 km/h (optimizirano za urbana dirkališča)
  • Zavore: Novi prednji pogonski sklop doda 250 kW k zadnjemu pogonskemu sklopu s 350 kW. Sistem električnih zavor na vseh štirih kolesih (Brake-By-Wire).
  • Zmogljivost rekuperacije energije pri zaviranju: 600 kW
  • 40 % energije, porabljene med dirko, izhaja iz regenerirane energije med zaviranjem.
 
Vzdržljivost

Po navedbah dobavitelja so baterije serije Gen3 najbolj napredne in trajne, ki so jih kdajkoli izdelali, saj vsebujejo minerale iz okoljsko odgovornih virov, njihove baterijske celice pa bodo po koncu življenjske dobe ponovno uporabljene in reciklirane.

 

Na ta način bodo za izdelavo karoserije prvič v dirkalniku uporabili lan in reciklirana ogljikova vlakna. Z recikliranimi ogljikovimi vlakni iz avtomobilov 2. generacije (Gen2) se zmanjša skupna količina uporabljenih čistih ogljikovih vlaken.

 

Ogljični odtis 3. generacije je bil prvič izmerjen že v fazi zasnove, tako da lahko dokumentiramo vse sprejete ukrepe za zmanjšanje odtisa in dejansko zmanjšamo njegov vpliv na okolje, medtem ko bodo vse neizogibne emisije izravnane kot del zaveze Formule E za ogljično nevtralnost.

 
V ospredju tehnološkega napredka

Dirkalnik DS E-TENSE FE23, ki ga je razvila ekipa DS Performance, športni oddelek znamke DS Automobiles, bo glavni adut ekipe DS PENSKE in njenih voznikov, Stoffela Vandoorna, aktualnega svetovnega prvaka in Jean-Erica Vergna, edinega dvakratnega svetovnega prvaka v Formuli E.

 

S pomočjo novega partnerstva z ekipo PENSKE AUTOSPORT namerava znamka DS Automobiles nadaljevati z osvajanjem zmag in naslovov ter doseči nove rekorde na prvenstvu, ki je odličen vir za uspešno sodelovanje pri njenih raziskavah in razvoju.

 

Z avantgardno tehnologijo serije »Gen3«, enajstimi ekipami na startu in popolnoma novim športnim pravilnikom (dirke z omejenim številom krogov, postanek v boksih za »napadalno polnjenje« (Attack Charge)) bo 9. sezona zagotovo ena najbolj konkurenčnih in razburljivih od ustanovitve prvenstva.

 

Tekmovalni šport je obrodil avtomobilske inovacije

Zaradi svoje drznosti in želje po izdelavi avtomobila prihodnosti znamka DS Automobiles z ambicioznostjo črpa navdih iz dirkalnih tehnologij in jih prenese na svoje izjemne modele.

Kdor zna brezhibno prenesti znanje iz Formule E na serijske avtomobile, ima pravi avantgardni duh.

VOZNIKI

DS PENSKE

Znamka DS Automobiles je začela pisati popolnoma novo poglavje svoje udeležbe na prvenstvu Formule E, saj je sklenila sodelovanje z enim najprestižnejših imen v moto športu: PENSKE AUTOSPORT.

 

Od 9. sezone dalje bo ekipa DS PENSKE Formula E sodelovala z najbolj prestižno dvojico voznikov na prvenstvu, Stoffelom Vandoornom, aktualnim svetovnim prvakom iz Belgije in francoskim voznikom Jean-Ericom Vergnom, edinim dvakratnim svetovnim prvakom v tej disciplini.

 

Znamka DS Automobiles si je z ekipo PENSKE AUTOSPORT in voznikoma, Stoffelom Vandoornom in Jean-Ericom Vergnom, za cilj zadala osvojitev novih nazivov prvaka, poleg tega pa namerava nadaljevati s prenosom tehnologije na svoje nove kreacije, ki bodo do leta 2024 izključno električne.

VOZNIKI
DS PENSKE

Znamka DS Automobiles je začela pisati popolnoma novo poglavje svoje udeležbe na prvenstvu Formule E, saj je sklenila sodelovanje z enim od priznanih imen v moto športu: PENSKE AUTOSPORT.

 

Od 11. sezone dalje bo ekipa DS PENSKE Formula E sodelovala z najbolj prestižno dvojico voznikov na prvenstvu, nemškim voznikom Maximilianom Güntherjem in francoskim voznikom Jean-Ericom Vergnom, edinim dvakratnim svetovnim prvakom v tej disciplini.

 

Znamka DS Automobiles si je z ekipo PENSKE AUTOSPORT in voznikoma, Maximilianom Güntherjem in Jean-Ericom Vergnom, za cilj zadala osvojitev novih nazivov prvaka, poleg tega pa namerava nadaljevati s prenosom tehnologije na svoje nove kreacije, ki bodo do leta 2024 izključno električne.

PRVENSTVO ABB FIA Formula E

9. sezona

9. sezona svetovnega prvenstva ABB FIA Formule E se je začela 14. januarja 2023 v Mexico Cityju.

 

Letos bo serija 100-odstotnih dirkalnikov obiskala enajst mest v Ameriki, Aziji, Afriki in Evropi, med katerimi bodo štiri nova dirkališča: Hyderabad, Cap Town, Sao Paulo in Portland.

PRAVILA IN PRAVILNIK

Temeljna pravila svetovnega prvenstva Formule E ABB FIA

V skladu s predpisi je potrebno na dirkah odslej prevoziti določeno število krogov in ni več predpisanega časovnega intervala, s čimer se je ekipam omogočilo lažje načrtovanje strategije dirkanja. Da bi ohranili doslednost pri prehodu na kroge, bodo prekinitve dirk, ki jih izvedeta varnostna avtomobila Safety Car in Full Course Yellow, odslej kompenzirane z dodatnimi krogi, ki bodo nadomestili funkcijo dodatnega časa dirkanja.
Format kvalifikacij
22 voznikov bo razdeljenih v dve skupini. Štirje najhitrejši po času iz vsake skupine se bodo nato pomerili v dvoboju na neposredno izločanje. 
Hitreje, kot kadarkoli doslej
Dirkalnik Gen 3 bo na kvalifikacijah razvil 350 kW moči, med dirko pa 300 kW. 
Več tekmovalnosti
Prekinitve dirk, ki jih izvedeta varnostna avtomobila Safety Car in Full Course Yellow, bodo odslej kompenzirane z dodatnimi krogi. 

Zbirka dosežkov

DS Automobiles, proizvajalec z največ osvojenimi nazivi v Formuli E

SEZONA
EKIPE
DIRKE
ZMAGE
STOPNIČKE
POLE POSITION
2022-2023
DS PENSKE
4
1
1
1
2021-2022
DS TECHEETAH
16
1
6
4
2020-2021
DS TECHEETAH
15
2
5
3
2019-2020
DS TECHEETAH
11
4
9
5
2018-2019
DS TECHEETAH
13
3
7
3
2017-2018
DS Virgin Racing
12
2
6
0
2016-2017
DS Virgin Racing
12
2
6
2
2015-2016
DS Virgin Racing
10
1
4
4
TOTAL
93
16
44
22

ODPOTUJTE ŠE DLJE

Tehnologija E-TENSE

Spoznajte elektrifikacijo znamke DS Automobiles.

Tehnologije za udobje

Da bo vsaka vožnja čisto pravo potovanje.