EKOLOŠKO UČINKOVITE TEHNOLOGIJE
RAZISKAVE IN INOVACIJE ZNAMKE DS AUTOMOBILES
TEHNOLOGIJA E-TENSE
Elektrifikacija znamke DS Automobiles
Tehnologija po navdihu Formule E
OGLEJTE SI NAŠ IZBOR E-TENSE
NAŠI BENCINSKI MOTORJI PURETECH
Bolj kompaktni, zmogljivi in lažji
Z bencinskimi motorji PureTech lahko nadzorujete porabo in hkrati povečate zmogljivost vašega vozila DS.
Našim inženirjem je uspelo občutno zmanjšati porabo goriva z zmanjšanjem mase in velikosti naših motorjev ter z vgradnjo inovativnih materialov z nizkim trenjem.
Bolj čisti motorji
NAŠI DIZELSKI MOTORJI BLUEHDI
Združitev učinkovitosti in užitkov v vožnji
Tehnologija BlueHDi je značilna za naš izbor dizelskih motorjev, ki so opremljeni s sistemom za nadzor emisij zadnje generacije.
Naši štirivaljni dizelski motorji BlueHDi so na voljo v dveh različnih močeh: 130 S&S in 180 S&S.
Sistem za zmanjšanje onesnaževanja zadnje generacije
Oksidacijski katalizator pretvarja nezgorele ogljikovodike (CH) in ogljikov monoksid (CO) v vodo (H2O) in ogljikov dioksid (CO2).
Katalizator SCR (selektivna katalitična redukcija) odstrani 90 % dušikovih oksidov (NOx), tako da jih pretvori v vodo in dušik zahvaljujoč aditivu AdBlue®.
Filter trdnih delcev odstrani do 99,9 % trdnih delcev po številu.
POSTOPEK WLTP
Bolj realne vrednosti porabe
Novi globalno usklajeni preizkusni postopek WLTP (Worldwide Harmonised Light vehicles Test Procedure) je protokol za homologacijo vozil znotraj Evropske unije, ki opredeljuje novi preizkusni cikel in novi postopek za merjenje porabe goriva, emisij CO2 in zakonsko opredeljenih škodljivih izpušnih plinov lahkih vozil(i) Lahka vozila = osebna in lahka gospodarska vozila < = 3,5 tone pod standardiziranimi pogoji (v laboratoriju).
Protokol WLTP bo nadomestil prejšnji homologacijski postopek (NEDC), ki je stopil v veljavo leta 1992. Od septembra 2017 dalje imajo vsi novi modeli, ki so v prodaji, pridobljeno homologacijo WLTP. Od septembra 2018 dalje pa imajo pridobljeno homologacijo WLTP tudi vsa novo prodana vozila. Najnovejši laboratorijski testni protokol bo dopolnjen z meritvami emisij škodljivih izpušnih plinov v dejanskih voznih razmerah: RDE (Real Driving Emission).
Po zaslugi novega protokola WLTP bodo imeli potrošniki za svoje vozilo na voljo veliko bolj točne informacije o porabi goriva in emisijah CO2.
Z vidika emisij dušikovih oksidov (NOx) vozila DS Automobiles z motorjem Euro 6.2 tri leta prej dosegajo koeficient skladnosti 1,5 (meritve emisij v dejanskih voznih razmerah (RDE – Real Driving Emission)), ki je bil leta 2020 predpisan z zakonsko uredbo Euro 6d.
Po zaslugi premišljenih tehnoloških odločitev, ki so bile sprejete še pred uvedbo uredbe (SCR za dizelske motorje in FAP za bencinske motorje), so naša vozila že pridobila homologacijo po protokolu WLTP (obvezno za vsa osebna vozila s septembrom 2018), ki veliko bolje ponazarja dejanske vozne razmere strank.
Strankam posvečamo maksimalno pozornost Zaradi tega smo vedno podpirali uvedbo postopkov, ki bolj učinkovito ponazorijo dejansko rabo naših strank in si prizadevamo prehiteti nove protokole, da bi ohranili tehnološko prednost.
Na našem spletnem mestu objavljamo podatke o porabi naših modelov že od leta 2016, od marca 2018 dalje pa tudi vrednosti emisij dušikovih oksidov (NOx) pri dejanskih voznih razmerah, in sicer po protokolu, razvitem skupaj z dvema nevladnima organizacijama (T&E in FNE) in pod nadzorom neodvisne zunanje skupine (Bureau Veritas).
Spremenjeni standardizirani testni postopki
- Meritev emisij z namenom načrtovanja prilagoditev za osebna vozila
- Daljša prevožena razdalja med cikli
- Izvedba testov pri višji hitrosti
- Bolj razgibano in realno obnašanje vozila med vožnjo
- Daljše trajanje ciklov
Z novim postopkom WLTP bo možno zlasti bolj natančno ponazoriti dejanske vozne razmere vozil in tehnologij, s katerimi so vozila opremljena med postopkom homologacije. Zanj so bili predpisani bolj strogi testni pogoji in bolj dinamičen profil vožnje kot za prejšnji cikel NEDC, ki je bil razvit v 90-tih letih prejšnjega stoletja. Zasnovan je bil na podlagi dejanskih podatkov o vožnji, medtem ko je testni cikel NEDC temeljil na teoretičnih profilih vožnje.
S testnim ciklom WLTP se pridobi tudi bolj natančne podatke, saj upošteva specifikacije vsakega posameznega vozila vključno z vso opcijsko opremo, ki lahko občutno vpliva na porabo goriva in emisije CO2. Vrednosti WLTP so v nekaterih primerih za isto vozilo višje od vrednosti NEDC. To ne pomeni, da je poraba goriva slabša, gre preprosto za to, da nova meritev temelji na bolj strogem in daljšem testnem ciklu, ki poleg tega tudi bolje ponazarja dejanske vozne razmere vozil.
NEDC | WLTP | |
---|---|---|
Testni cikel |
En sam testni cikel
|
Dinamičen cikel, ki bolj realno ponazarja dejanske vozne razmere |
Trajanje cikla
|
20 minut | 30 minutes |
Razdalja cikla | 11 kilometrov | 23,25 kilometrov |
Faze vožnje | 2 fazi, 66 % mestna vožnja in 34 % izven mestna vožnja | 4 bolj dinamične faze, 52 % mestna vožnja in 48 % izven mestna vožnja |
Najvišja hitrost
|
34 km/h | 46,5 km/h |
Najvišja hitrost
|
120 km/h | 131 km/h |
Vpliv individualnih opcij | Pri ciklu NEDC ni upoštevan vpliv na emisije CO2 in energetsko zmogljivost | Upoštevane so dodatne karakteristike (ki so lahko pri raznih modelih drugačne) |
Prestavljanje | Fiksno prestavljanje | Točke prestavljanja so preračunane za vsako posamezno vozilo |
Temperature na testu |
Meritve opravljene med 20 in 30 °C
|
Testi se opravijo pri 23 °C, popravki za ogljikov dioksid se izvedejo pri 14 °C |
EMISIJE V DEJANSKIH VOZNIH RAZMERAH
Emisije v dejanskih voznih razmerah (RDE - Real Driving Emission)
Proizvajalci bodo dolžni od septembra 2018 dalje poleg homologacijskega protokola WLTP meriti tudi emisije svojih modelov v dejanskih voznih razmerah po ciklu RDE (Real Driving Emissions), in sicer za vsa vozila, ki bodo prodana znotraj Evropske unije, pa tudi v Švici, Turčiji, Norveški, Lihtenštajnu, Izraelu in na Irskem.
Na testih RDE izmerijo emisije škodljivih izpušnih plinov, kot so dušikovi oksidi (NOx) in drobni prašni delci, na odprti cesti zaradi bolj realnih podatkov.
WLTP je kratica za »Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure« oziroma globalno usklajeni preizkusni postopek za osebna in lahka gospodarska vozila.
S tem novim testnim postopkom je možno izvesti bolj realno analizo porabe goriva in emisij CO2 vozila. Od septembra 2018 dalje bo protokol WLTP obvezen za vsa prvič registrirana vozila. Protokol WLTP bo postopoma nasledil uradni testni cikel NEDC (New European Driving Cycle).
Poraba goriva in emisije vozila so vedno odvisne od stila vožnje vsakega posameznika, zato so bili za potrebe standarda WLTP s celega sveta zbrani številni podatki. Podatki so bili uporabljeni pri opredelitvi štirih značilnih faz s štirimi povprečnimi hitrostmi: nizka, srednja, visoka in zelo visoka.
Med vsako fazo se meritve raznih situacij (zaviranje, pospeševanje, zaustavitev) opravi na različne načine, s čimer se ponazori situacije med vsakodnevno vožnjo. Kombinacijo omenjenih faz imenujemo »vozni cikel«.
Poraba goriva je predstavljena za štiri različne situacije skupaj s kombinirano skupno vrednostjo za vozila z bencinskim motorjem, dizelskim motorjem, hibridni pogonom in priključnim hibridnim pogonom.
Z začetkom veljavnosti uredbe WLTP bodo vrednosti porabe goriva in emisij CO2, navedene v opisni dokumentaciji vozila, veliko bolj natančno ponazarjale vrednosti emisij v dejanskih voznih razmerah.
Pri postopku WLTP bodo upoštevane tudi vse individualne opcije (npr.: zimske pnevmatike ali steklena streha), s čimer bo moč pridobiti bolj realne vrednosti, ki bodo temeljile na točni konfiguraciji vašega vozila.
Ker bodo vrednosti bolj realne, to seveda pomeni, da bodo vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem izkazovala višje vrednosti porabe goriva in emisij, medtem ko bodo električna vozila (vključno z vozili na priključni hibridni pogon) izkazovala nižjo avtonomijo. S tem se lahko tudi poveča število vozil, ki bodo zavezana plačilu davka na emisije CO2. Vozila s homologacijo WLTP pa bodo še naprej obdavčena po ciklu NEDC. Kratkoročno gledano se davčni sistemi, ki temeljijo na emisijah CO2 ne bodo spremenili (davek na emisije CO2, davek na službena vozila).
RDE je kratica za »Real Driving Emissions« oziroma emisije v dejanskih voznih razmerah. Novi testni postopek omogoča merjenje emisij škodljivih izpušnih plinov, kot so dušikovi oksidi (NOx) in drobni prašni delci.
Kot nakazuje že njegovo ime, se meritve RDE izvajajo na odprti cesti pod dejanskimi voznimi pogoji in ne v laboratoriju. Meritve emisij izvaja inteligentna prenosna naprava imenovana PEMS (Portable Emissions Measurement System), ki je med testom pritrjena na zadnji del vozila.
Euro 6 je trenutno veljavni emisijski standard, ki določa mejne vrednosti emisij škodljivih izpušnih plinov, ki opredeljuje zgornje mejne vrednosti emisij drobnih prašnih delcev in dušikovih oksidov, ki so nižji od prejšnjega ekološkega predpisa Euro 5.
Septembra 2018 (i) Velja za nova vozila. Za nove tipe vozil bodo novi emisijski standardi stopili v veljavo eno leto prej. pa bo ekološki predpis Euro 6 vstopil v drugo fazo kot standard Euro 6.2. V primerjavi s prejšnjo fazo bo slednji določal še nižje mejne vrednosti emisij drobnih prašnih delcev za vozila, opremljena z bencinskim motorjem.